از نظر شرع مقدس اسلام، هر گونه ارتباط بین دختر و پسر، قبل از ازدواج، اعم از ارتباط مستقیم و غیر مستقیم، حتی در حد گفت و شنودهای عاشقانه اگر با قصد لذت (جنسی) باشد یا خوف فتنه و ترس افتادن به گناه در آن ارتباط وجود داشته باشد
، جایز نبوده و اشکال دارد. و در این جهت اطلاع (و حتی اجازه) یا عدم اطلاع والدین تأثیری ندارد. اما صبحت کردن برای ازدواج در صورتی که قصد جدی ازدواج داشته باشند در حد آشنایی و بدون قصد لذت یا خوف فتنه و ترس افتادن به گناه باشد اشکالی ندارد.
اکثر مراجع فعلی، عقد نکاح (موقت یا دائم) با دختر باکره را مشروط به اجازه پدر یا جد پدری میدانند؛ ولی اگر باکره نباشد و یا پدر و جد پدری نداشته باشد، نیازی به اجازه نیست.
اصلاً و اساساً ارتباط با نامحرم خصوصاً اگر مهیج باشد و موجب تحریک غریزه گردد جایز نیست و حرام هست.
رطوبتی
که در خواب یا بیداری یا خواندن مطالب مهیّج شهوت یا تحریک شدن یا تصورات
جنسی یا دیدن فیلم ها و عکس های مبتذل یا نعوذبالله «استمنا» ولو با لذت
جنسی خارج شود نجس و منی نیست و غسل ندارد.
رطوبتی نجس و منی است که با شهوت (یعنی در اوج لذت جنسی) خارج شود (اوج لذّت جنسی یعنی زمانی که شخص ارضاء شود و به ارگاسم برسد).
اگر شک دارید که رطوبت با لذّت جنسی خارج شده و یا با شهوت و در اوج لذت خارج گردیده یا اصلاً رطوبتی نباشد، بازهم تکلیفی ندارید و منی محسوب نمی شود و غسل ندارد. و رطوبتی که منی محسوب نشود وضو را باطل نمی کند و موجب بطلان نماز و روزه نمیگردد.
رطوبت های سال های گذشته نیز باید مطابق دستوری که داده شد عمل شود. در صورتی که رطوبتها صرفا با لذت خارج شده باشد موجب باطل شدن نماز و روزه نمشود اما اگر در اوج لذت خارج شده باشد در صورتی که با آن حالت نمازی خوانده شده باشد باید نمازها اعاده شود ولی روزه ها بخاطر ناآگاهی اشکال ندارد. یاحقّ.
رطوبتی نجس و منی است که با شهوت (یعنی در اوج لذت جنسی) خارج شود (اوج لذّت جنسی یعنی زمانی که شخص ارضاء شود و به ارگاسم برسد).
اگر شک دارید که رطوبت با لذّت جنسی خارج شده و یا با شهوت و در اوج لذت خارج گردیده یا اصلاً رطوبتی نباشد، بازهم تکلیفی ندارید و منی محسوب نمی شود و غسل ندارد. و رطوبتی که منی محسوب نشود وضو را باطل نمی کند و موجب بطلان نماز و روزه نمیگردد.
رطوبت های سال های گذشته نیز باید مطابق دستوری که داده شد عمل شود. در صورتی که رطوبتها صرفا با لذت خارج شده باشد موجب باطل شدن نماز و روزه نمشود اما اگر در اوج لذت خارج شده باشد در صورتی که با آن حالت نمازی خوانده شده باشد باید نمازها اعاده شود ولی روزه ها بخاطر ناآگاهی اشکال ندارد. یاحقّ.