مراجع تقلید

ایت الله خمینی

مراجع تقلید

ایت الله خمینی

از چه کسی تقلید کنیم

کلمات کلیدی

احتیاط واجب

متعلق خمس

مکارم شیرازی

توضیح المسائل

مراجع تقلید

شیر خوردن

دختر و پسر

چه دعایی در شب عروسی بخوانیم

چه دعا و سوره هایی برای رفع مشکل مالی بخوانیم

حکم اپیلاسیون ناحیه تناسلی چیست

کودک غیر بالغ مشمول احکام شرعی می‌باشد یا نه

غسل "مافی الذّمه" چیست و چگونه انجام می شود

آیا تامین جهیزیه بر عهده زن است یا مرد

چرا اسلام چادر را به دختران جوان تحمیل می‌کند

تولید و استفاده از محصولات تراریخته چه حکم شرعی دارد

خرید و فروش مو چه احکام شرعی دارد

در چه صورتی می توانیم نماز واجب را بشکنیم

حکم کسانی که بدگمان هستند و به دیگران بی‌گناه تهمت می‌زنند چیست

منظور از قاعده فراش چیست

لواط چیست؟ + حکم شرعی لواط

فروع دین از کجا آمده است

انواع بهشت ها در آخرت چگونه است

بهشت چگونه جایی است

آیا یهودیان و مسیحیان هم به بهشت می‌روند

برای کسب درجات بالای بهشت چکار کنیم

کشتن حشرات گناه محسوب می شود

در چه صورت غسل جنابت بر زنان واجب می شود

از نظر اسلام حق طلاق با چه کیست

حکم شرعی خواندن داستان های جنسی چیست

چه احکامی زنان باید پس از طلاق رعایت کنند

  • ۰
  • ۰

آیا دین اسلام دروغ است؟

ادیان غیر الهی که از اساس باطل هستند و دلایل حقانیت و برتری اسلام نسبت به سایر ادیان الهی متعدد است.
۱. زنده و جاوید بودن معجزه دین اسلام؛ چون معجزه اصلی این دین «قرآن» است، که از نوع کتاب و منطق و دانش است (بر خلاف معجزه انبیای گذشته که از نوع امور محسوس بوده است) و به همین جهت همیشه زنده است و مختص به زمان حیات پیامبر اسلام (ص) نیست.


دیدن فرشته ها

علاوه بر این که قرآن با اعلان تحدی و مبارز طلبیدن دم به دم به جهانیان حیات و جاودانگی خود را اعلام می نماید: «وَ إِن کُنتُمْ فىِ رَیْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلىَ‏ عَبْدِنَا فَأْتُواْ بِسُورَهٍ مِّن مِّثْلِهِ؛[بقره/۲۳] و اگر درباره آنچه بر بنده ی خود نازل کردیم شک و تردید دارید یک سوره همانند آن بیاورید.»

۲. تحریف نشدن قرآن یعنی هیچ تغییر و دگرگونی در او ایجاد نشده است. خداوند وعده داده که من قرآن را حفظ می کنم:
«إِنَّا نحَنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَ إِنَّا لَهُ لحَافِظُونَ؛[حجر، ۹] ما قرآن را نازل کردیم و ما بطور قطع نگهدار آنیم.»
و عملا نیز این حفاظت با برنامه های پیامبر (ص) و تدابیر الهی محقق شد. اموری مثل اینکه: به عده ای (که به کاتبان وحی معروفند) دستور می دادند تا آیات و سوره ها را مکتوب نمایند. اصحاب و یاران خود را تشویق فراوان می نمودند که قرآن را حفظ نمایند، ترغیب به قرائت آن که دقیقاً باید الفاظ با خصوصیات لفظی و تجویدی قرائت گردد نه صرف مطالعه و دریافت مفاهیم. و … .[۱] و این عوامل باعث شده تا قرآن از آفت تحریف مصون بماند. این در حالی است که مسیحیان با داشتن حداقل چهار انجیل نمی توانند از محفوظ ماندن انجیل بگویند. و تورات نیز به شهادت قرآن دچار تحریف شده و مطابق تاریخ سوزانده شده و سالها بعد، مقداری از آن، توسط یک مدعی نوشته شده است.

۳. سومین راه برای اثبات حقانیت اسلام، توجه به مسأله خاتمیت پیامبر اسلام (ص) است. چون متون دینی اسلام[۲] تأکید دارند که پیامبر اسلام آخرین پیامبر خداست و بعد از او پیامبری نخواهد آمد.
«مَّا کاَنَ محُمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِکُمْ وَ لَکِن رَّسُولَ اللَّهِ وَ خَاتَمَ النَّبِیِّنَ؛[احزاب/۴۰] محمّد (ص) پدر هیچ یک از مردان شما نبوده و نیست ولى رسول خدا و ختم‏ کننده و آخرین پیامبران است»
و در همه جوامع بشری آخرین دستورالعمل یک مدیر و کارفرما، ملاک عمل قرار می گیرد و لازم الاجراء خواهد بود، و با آمدن دستورالعمل جدید، قبلی ها خود به خود ملغی می شوند. و در متون دینی ادیان دیگر نیامده که پیامبرشان آخرین فرستاده خداست، بلکه به نوعی؛ بشارت به ظهور پیامبر اسلام را به پیروان خود داده اند.[۳] یعنی به نوعی موقتی بودن خود را بیان نموده اند.

. مسأله جامعیت اسلام است، که اسلام در ابعاد مختلف و متعدد روحی و روانی فردی و اجتماعی و مادی و معنوی زندگی انسان دارای تعالیم است. برای شناخت بیشتر جامعیت و برتری مفاهیم دینی اسلام باید مطالعه مقایسه ای بین محتوای متون مقدس دین اسلام و محتوای ادیان دیگر صورت گیرد و در آن صورت برتری و جامعیت تعالیم دینی اسلام در ابواب اعتقادی، توحید و صفات خداوند، و اخلاق فردی و اجتماعی؛ حقوق، اقتصاد، سیاست و حکومت و … آشکار و روشن می شود.

۵. در میان ادیان الهی موجود در جهان امروز تنها دینی که دارای تاریخی زنده و معتبر است اسلام است که مورخان حتی جزئیات دوران کودکی پیامبر را نیز ضبط کردند در حالی که بقیه ادیان دارای سند تاریخی معتبر نیستند و به همین جهت برخی از متفکران غربی حتی در وجود حضرت عیسی(ع) شک دارند و اگر قرآن ما مسلمان ها نام حضرت مسیح و دیگر انبیا را ذکر نمی کرد شاید دین مسیح و یهود و پیامبرشان دارای چنین رسمیت و رواجی در جامعه بشری نبودند.[۴]

درباره مذهب نیز باید گفت:

متأسفانه مسلمانان نیز همانند اقوام و صاحبان ادیان گذشته به مذاهب گوناگونی متفرق شدند و قطعاً همه ی آنان بر حق نخواهند بود، پیامبر گرامی اسلام فرمود: «ان امّتی ستفرق بعدی علی ثلاث و سبعین فرقه، فرقه منها ناجیه، و اثنتان و سبعون فی النار». پیروان من بعد از من به هفتاد و سه فرقه متفرق خواهند شد، تنها یک گروه نجات پیدا می کنند و هفتاد و دو فرقه دیگر اهل آتش خواهند بود.[۵] مذهب حقه و فرقه ناجیه در میان مذاهب اسلامی مذهب اهل بیت (شیعه اثنی عشری) است و تشیع، همان اسلام راستین و حقیقی است. پیامبر گرامی اسلام فرمود: «ایها الناس انی ترکت فیکم ما ان اخذتم به لن تضلوا، کتاب الله و عترتی اهل بیتی؛ مردم! من در میان شما چیزی به ودیعت نهادم که اگر بدان اخذ کنید هرگز گمراه نخواهید شد، کتاب خدا و عترت خودم، یعنی اهل بیتم»[۶]

ابوذر غفاری صحابی ثقه و جلیل القدر پیامبر خدا (ص) نقل می کند: «سمعت النبی (ص) انه قال: الا ان مثل اهل بیتی فیکم مثل سفینه نوح فی قومه، من رکبها نجی و من تخلف عنها غرق؛ بدانید: من از پیامبر (ص) شنیدم که فرمود: مثل اهل بیت من در میان شما مثل کشتی نوح برای قوم نوح است، هر که در این کشتی نشیند نجات یابد و هر که تخلف کند غرق گردد».[۷]

اساس و پایه مذهب تشیع، توحید و عدل و نبوت و امامت و معاد است، و شیعه قائل به امامت دوازده امام معصوم(ع) به عنوان جانشین پیامبر اسلام (ص) می باشد که اول آنان علی (ع) و آخر آنها مهدی (ع) است.
در روایات وارده از رسول گرامی اسلام به تعداد و حتی نام های دوازده امام معصوم(ع) تصریح شده است. روزی عبدالله بن مسعود در میان جمعی نشسته بود که عربی بیابانی پیدا شد و از آنان پرسید کدامیک شما عبدالله بن مسعود هستید؟ عبدالله جواب داد: من. عرب پرسید: هل حدثکم نبیکم کم یکون بعده من الخلفاء؟ قال: نعم، اثناعشر، عدد نقباء بنی اسرائیل. آیا پیامبر شما، تعداد جانشینان بعد از خودش را برای شما بیان کرد؟ – آری، دوازده نفر، به تعداد نقیبان بنی اسرائیل.[۸]

دلیل ما بر حقانیت تشیع قرآن و سنت است، خداوند در قرآن به ما دستور داده است تا از خدا و رسول و اولی الامر که طبق تصریح رسول اکرم (ص) همان امامان شیعه اند پیروی کنیم. و آیات فراوانی از قرآن به مساله امامت گره خورده است، آیاتی چون:
«إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاهَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاهَ وَ هُمْ راکِعُونَ؛[مائده/۵۵] جز این نیست که ولىّ شما خداست و رسول او و مؤمنانى که نماز مى‏ خوانند و هم چنان که در رکوعند انفاق مى‏ کنند.»
«یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ؛[مائده/۶۷] اى پیامبر، آنچه را از پروردگارت بر تو نازل شده است به مردم برسان. اگر چنین نکنى امر رسالت او را ادا نکرده ‏اى.»
«الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی‏ وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً؛[مائده/۳] امروز دین شما را برایتان کامل، و نعمت خود را بر شما تمام نمودم و اسلام را براى شما به عنوان آیینى (استوار و پایدار) پذیرفتم.»
«إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً؛[احزاب/۳۳] خداوند فقط مى‏ خواهد پلیدى و گناه را از شما اهل بیت دور کند و کاملًا شما را پاک سازد.» و … .

اسلام واقعی کدام است؟

کسانی که اسلام واقعی را می‌شناسند آن را مانند قبله‌نما به دست دارند و جهت صحیح را از غیر صحیح، تشخیص می‌دهند و به همان‌صورت، راه اسلام واقعی را از غیر واقعی شناسایی می‌کنند و به فرموده‌ی امیرالمومنین(علیه‌السلام) عمل می‌کنند که در پاسخ شخصی که در تشخیص راه درست و این‌که حق با چه کسی است به شک افتاده بود، فرمود: «حق را بشناس تا اهل حق را بشناسی».[۱]

ما بعضی اشخاص در زمان ما که اسلام واقعی را نمی‌شناسند، ممکن است با دیدن بعضی از گروه‌های بدعت‌گذار و منحرف که خود را مسلمان و پیرو اسلام، معرفی می‌کنند، اسلام دروغین را قبول کنند و به انحراف کشیده شوند؛‌ گروه‌هایی مانند «وهابیت» و «داعش» که با نام اسلام، مسلمانان را تحت آزار و اذیت و کشتار قرار می‌دهند.
برای روشن شدن این مطلب، بعضی از مباحث اسلام صحیح را معرفی می‌کنیم و با عقاید و اعمال این دو گروه منحرف، مقایسه می‌کنیم تا انحراف و دروغین بودن اسلام آن‌ها ‌آشکار شود.

منابع شناخت اسلام:
برای شناخت اسلام، دو منبع در اختیار داریم:
۱. قرآن کریم
۲. روایات معصومین(علیهم‌السلام)

مقایسه‌ی اسلام اصیل با اسلام وهابیت:

وقتی هر یک از این دو منبع را بررسی می‌کنیم، هیچ‌یک مانند فرقه‌ی گم‌راه «وهابیت»، نمی‌گویند که توسل به اولیای الهی شرک است.در جایی که به عنوان مثال، قرآن کریم می‌فرماید: «وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحیما [نساء/۶۴] و اگر آنان هنگامى که به خود ستم کردند (از راه خود برگشته و) نزد تو مى‏‌آمدند و از خداوند مغفرت مى‏‌خواستند و پیامبر هم براى آنان استغفار مى‏‌کرد، قطعاً خداوند را توبه‏‌پذیر و مهربان مى‏‌یافتند»، و اگر پیامبر‌اکرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) از دنیا رفته باشد، هم فرقی ندارد، زیرا مقام آن حضرت از شهدا کمتر نیست که خداوند در مورد آنان فرمود: «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون‏ [آل‌عمران/۱۶۹] هرگز گمان مبر کسانى که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‏‌اند، و نزد پروردگارشان روزى داده مى‏‌شوند».

و در هیچ‌کدام از منابع اسلام؛ نداریم که احترام به قبور و زیارت آنان شرک باشد؛ وقتی صندوق‌‌چه‌ای که در نوزادی جایگاه حضرت موسی(علیه‌السلام) بوده، مورد احترام باشد[سوره بقره/۴۸] آیا احترام و زیارت جایگاه و قبور اولیای الهی شرک است؟
و چگونه ساحتن گنبد و بارگاه بر قبور، شرک است در حالی که خداوند در قرآن کریم، ساحتن مسجد کنار مدفن اصحاب کهف (برای فراموش نشدن یاد آنان) را کار خداپرستان معرفی می‌کند.


مقایسه‌ی اسلام با داعش:

هم‌چنین در هیچ‌یک از این دو منبع اسلام، نداریم که بگوید مانند گروه منحرف «داعش» عقیده‌ی خود را به دیگران تحمیل کنید، بلکه قرآن می‌فرماید: «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَی‏‏ [بقره/۲۵۶] در قبول دین، اکراهى نیست. (زیرا) راه درست از راه انحرافى، روشن شده است‏».

قرآن کریم، نفرموده که مسلمانان را بکشید، بلکه فرمود: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِذا ضَرَبْتُمْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَتَبَیَّنُوا وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقى‏ إِلَیْکُمُ السَّلامَ لَسْتَ مُؤْمِناً [نساء/۹۴] اى کسانى‌که ایمان آورده‌‏اید! هر گاه در راه خدا (براى جهاد) گام برداشتید پس (در کار دشمن) تحقیق کنید و به کسى که نزد شما (با کلامى یا عملى یا سلامى یا پیشنهادى) اظهار اسلام و صلح مى‏‌کند، نگویید: تو مؤمن نیستى‏».
فرمود: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ کَافَّهً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبین‏؛[بقره/۲۰۸] اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید همگى در صلح و آشتى درآیید! و از گام‌هاى شیطان، پیروى نکنید که او دشمن آشکار شماست‏».

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی