آیات عظام امام، تبریزى، خامنه اى، سیستانى و وحید: آرى، رقص زن براى شوهر و بر عکس آن جایز است.
(امام،
استفتاءات، ج ۲، (مکاسب محرمه)، س ۳۵؛ تبریزى، استفتاءات، س ۱۰۴۲ و ۱۰۶۷؛
خامنهاى، اجوبهالاستفتاءات، س ۱۱۷۱؛ سیستانى، sistani.org(رقص) ش ۷؛ دفتر:
وحید.)
آیات عظام صافى، فاضل، مکارم و نورى: تنها رقصیدن زن براى شوهر جایز است.
(
مکارم، استفتاءات، ج ۱، س ۵۳۴ و ۵۳۵؛ صافى، جامعالاحکام، ج ۲، س ۱۵۸۰؛
فاضل، جامع المسائل، ج ۱، س ۱۷۳۶ و ۱۷۳۸؛ نورى، استفتاءات، ج ۲ س ۵۷۴٫)
آیهاللَّه بهجت: بنابر احتیاط واجب رقص زن و شوهر، براى یکدیگر جایز نیست. دفتر: بهجت.
تبصره ۱ . فرض مسئله جایى است که زن و شوهر براى یکدیگر در خلوت برقصند و
کس دیگرى نباشد و نیز حرام دیگرى مرتکب نشوند (مانند گوش دادن به موسیقى
حرام و مانند آن).
تبصره ۲ . کسانى که فرمودهاند رقص مرد براى همسرش
جایز است، متذکر شدهاند که هر چند این کار حرام نیست؛ ولى سزاوار است مؤمن
از آن اجتناب کند.
حکم رقص زن برای همسر از نظر مراجع
پرسش: آیا رقص زن برای همسر جایز است یا حرام؟امام خمینی (ره)
مانع ندارد.
استفتائات، ج۲، ص ۱۵ س ۳۵
آیت الله اراکی (ره)
احوط ترک این امور است.
استفتائات، ص ۲۵۶، س ۱۲
آیت الله بهجت (ره)
رقص به تمام انواع آن اشکال دارد.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعه الزهراء(قم)
آیت الله تبریزی (دام ظلّه)
رقص زن برای شوهرش چنانچه مشتمل بر حرام دیگری مثل موسیقی لهوی و غیر آن نباشد مانعی ندارد.
استفتائات جدید، ج ۲، ص ۲۱۹ و ۲۲۰، س ۹۹۴، ۹۹۵ و ۹۹۸
آیت الله خامنه ای (دام ظلّه)
اگر رقص زن برای شوهرش، همراه ارتکاب حرامی نباشد اشکال ندارد.
اجویه الاستفتائات، ص ۲۷۶ س ۱۱۷۲
آیت الله سیستانی (دام ظلّه)
رقص زن در برابر شوهرش بدون موزیک جایز می باشد.
بسمه تعالی. جایز است.
فقه برای غرب نشینان، ص ۳۲۳ م امعه الزهراء(قم)۵۶۶
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات ج
آیت الله صافی گلپایگانی (دام ظلّه)
رقص حرام است مگر رقص زن برای شوهر خود تنها، در صورتی که بدون آهنگ و موسیقی باشد.
جامع الاحکام، ج ۱، ص ۲۹۷ و ۲۹۸، س ۱۰۲۱ و ۱۰۲۸
آیت الله لنکرانی (ره)
مقتضای احتیاط ترک رقص است مگر رقص زن برای شوهر.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعه الزهراء(قم)
آیت الله مکارم شیرازی (دام ظلّه)
اشکالی ندارد.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعه الزهراء(قم)
آیت الله نوری همدانی (دام ظلّه)
رقص زن برای شوهر اشکالی ندارد.
هزار و یک مساله، فقهی، ج ۲ ص ۱۷۲، س